När mitt nuvarande företag skulle välja leverantör för att integrera affärssystemet mot e-handelsplattformen WooCommerce föll valet på High End Media. Arbetet gick smidigt och bra från start till mål. Integrationen har gjort underverk på våra affärer. Känslan hos oss anställda är att vi gått från stenåldern rakt in i modern tid. Det gör också att jag kan lägga mer tid på att utveckla vår WooCommerce-lösning. Jag tänkte dela med mig av ett par viktiga tips och råd som kan vara bra att ha med sig för dig som funderar på att starta en webbshop i WooCoomerce.
Mitt första tips eller råd är att vara noggrann från start. WordPress är en djungel och det är väldigt lätt att gå vilse redan tidigt i processen. Ett dåligt WordPress-tema kan förstöra allt och det kan ta massvis med utvecklingstimmar innan man inser att det inte fungerar, och därför måste börja om från början. Redan från start gäller det att fundera på vilket tema som kan fungera bäst för en WooCommerce-lösning. Det finns speciella teman för detta. Om ni har resurser i företaget skulle jag dock alltid rekommendera att anlita en person eller en byrå som kan bygga WordPress-temat från scratch. Med rätt kunskap kan man bygga ett tema som gör sajten snabbare, säkrare och bättre än de allmänna teman som är till för en bred målgrupp. Att skapa ett eget tema gör att du kan skräddarsy lösningen så att den lever upp till just dina behov och planer. När detta är gjort är det extremt viktigt att hitta en samarbetspartner som har en smidig och bra lösning för din integration. Vi gick igenom en lång process innan vi hittade High End Media. Med facit på hand var det värt varje minut av research och omvärldsbevakning.